بیوگرافی جت لی بازیگرافسانه ای هنر های رزمی
نوشته شده توسط : غلام توسلی

شهرت هنرهای رزمی
جت لی در 26 آوریل 1963 در پکن ، چین متولد شد ، جت لی کوچکترین فرزند از پنج فرزند است. وقتی لی تنها 2 سال داشت ، پدرش را از دست داد. وی در 8 سالگی شروع به یادگیری ووشو کرد ، نوعی ورزش رزمی. خانواده اش با توجه به استعداد او ، او را برای ادامه تحصیل در یک مدرسه خاص فرستادند. لی بعدا به مجله Muscle & Fitness توضیح داد: "من از یک خانواده بسیار فقیر بودم و پول کافی برای یک مدرسه خوب نداشتیم ، بنابراین مدرسه ورزشی خوب بود ؛ غذای خوب و فرصتی برای خارج از چین به من می داد."

لی در سن 11 سالگی اولین قهرمانی کشور خود را بدست آورد. در نتیجه ، وی به عنوان بخشی از تیم ووشوی پکن به بیش از 45 کشور سفر کرد. در سال 1974 ، لی به ایالات متحده سفر کرد و برای رئیس جمهور ریچارد ام. نیکسون تظاهرات هنرهای رزمی برگزار کرد. وی در آن سال قهرمان ووشو ملی سراسر کشور شد ، عنوانی که پنج سال متوالی در اختیار داشت.

بیوگرافی جت لی1


لی در سن 17 سالگی از ورزش بازنشسته شد و با کارگردان چانگ هسین ین کار کرد ، وی اولین فیلم خود را در معبد شائولین (1982) انجام داد. این فیلم به لی در ساخت زادگاهش کمک کرد و باعث ایجاد چندین دنباله شد. در پایان دهه 1980 ، لی به هنگ کنگ نقل مکان کرد و در آنجا درگیر صحنه فیلم های رزمی شد. او در روزی روزگاری در چین (1991) در نقش وونگ فی آویخته ، یک قهرمان افسانه ای که در این داستان قرن 19 علیه خارجی ها می جنگد. این فیلم محبوب دو دنباله داشت.

هالیوود هیت
در سال 1998 ، لی اولین نقش انگلیسی زبان خود را به عهده گرفت و در فیلم Lethal Weapon 4 با مل گیبسون و دنی گلاور در نقش یک شخص بد بازی کرد. وی برای فیلم به لس آنجلس نقل مکان کرد و در آنجا آموزش های فشرده زبان را فرا گرفت تا برای نقش خود به عنوان رئیس جنایی چین آماده شود. این فیلم اکشن ، به ویژه صحنه های با لی ، مخاطبان فیلم را خوشحال کرد.

لی با یک خواننده رپ DMX و خواننده Aaliyah برای رومئو باید بمیرد (2000) با یک هنرهای رزمی هیپ هاپ-دیدار-ملاقات در داستان کلاسیک عشق جوان ، رومئو و ژولیت ، همکاری کرد. لی و عالیه در نقش عاشقان ستاره دار از دو خانواده جنایتکار متخاصم بازی کردند. این فیلم در گیشه موفق به کسب امتیاز بزرگ شد و تقریباً 100 میلیون دلار درآمد کسب کرد. در سال 2001 ، لی با بریجیت فوندا در بوسه اژدها به کارگردانی لوک بسون همبازی شد. او به توسعه داستان فیلم کمک کرد ، که داستان افسر اطلاعاتی مظلوم را روایت می کند تا نام خود را با کمک یک فاحشه (با بازی فوندا) پاک کند. منتقد روزنامه نیویورک تایمز با تمجید از بخشهایی از فیلم ، نوشت: "سکانس های اکشن او مانند آتش نفت است ، از یک اتاق به اتاق دیگر می ریزد و فضای داخلی را با گرما و لاشه روشن می کند. آقای لی و طراح رقصش ، کوری یوئن ، استاندارد جدیدی برای اقدام در اینجا تعیین کرده اند. "

مریضی جت لی


در همان سال ، لی در داستان پیچیده علمی تخیلی ، The One بازی کرد. او در نقش دو شخصیت اصلی ، یک کلانتر گمنام کالیفرنیا و یک قاتل بیرحم بازی می کند که برای از بین بردن نسخه های دیگر خود ، به دنیاهای موازی سفر می کند. منتقدان این فیلم را به دلیل طرح گیج کننده و بازی ضعیف خود تحریک کردند. در مرحله بعدی ، او با ییمو ژانگ کارگردان درام تاریخی چینی قهرمان ، که لی در آن به عنوان یک جنگجو در قرن 3 چین بازی می کرد ، کار کرد. این فیلم در سال 2002 در چین اکران شد و نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد. وی سپس برای تریلر جنایی Cradle 2 the Grave در سال 2003 با DMX پیوست ، که مورد انتقادات ضعیف و واکنش گرم بینندگان فیلم قرار گرفت.

سال بعد ، جت لی در مالدیو در حال تعطیلات بود که یک سونامی رخ داد. به طور گسترده ای گزارش شد که وی در جریان فاجعه جان خود را از دست داده است. با این حال ، وی در حالی که دختر 4 ساله خود را به سمت ایمنی هدایت می کرد ، فقط از ناحیه پا آسیب دید.

قهرمان اکشن
لی با اطمینان و بازگشت به صفحه بزرگ ، در مرحله بعدی در Unleashed (2005) بازی کرد. او نقش آدمی را بازی می کرد که یک دستگاه قتل اسیر برای یک خانواده جنایتکار بود. این شخصیت پس از برداشته شدن یقه اش به خشونت کشیده شد. لی برای آماده شدن برای این نقش با مربی بازیگری کار کرد. "ما به دیدن سگهای وحشی در پوند رفتیم [تا ببینیم] هنگامی که آنها گرسنه هستند ، هنگامی که آنها عصبانی هستند ... من چند روز را در محل شب صرف کردم ، فقط با نان و آب ، بنابراین من آن را احساس کردم ، "لی برای مجله Muscle & Fitness توضیح داد. این فیلم در گیشه نمایش خوبی داشت و در شماره 3 سینماها افتتاح شد.

لی در فیلم بعدی خود ، Fearless (2006) ، به عنوان استاد مشهور هنرهای رزمی چینی Huo Yuanjia بازی کرد. این فیلم داستان واقعی تجربه نزدیک به مرگ یوانجیا ، از دست دادن غم انگیز خانواده و پیروزی پیروزمندانه او بر مخالفان خارجی خود در یک رقابت ورزشی رزمی

منبع:https://www.biography.com/actor/jet-li




:: برچسب‌ها: جت لی , بیوگرافی جت لی , شهرت جت لی , مریضی جت لی , زندگینامه جت لی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: